Diskriminacija na više nivoa
: Mirza Halilčević
Piše: Dženana Karup Druško
Piše: Dženana Karup Druško
Piše: Dženana Karup Druško
Piše: Dženana Karup Druško
Piše: Dženana Karup Druško
Piše: Dženana Karup Druško
Piše: Dženana Karup Druško
Piše: Dženana Karup Druško
: Mirza Halilčević
Zanimljivo je recimo da su 1969. godine trans* osobe isključene iz gej i lezbejskog pokreta usljed utjecaja jednog dominantnog tumačenja roda i spola. Iako bi kovanica LGBT* u svojoj osnovi trebala podrazumijevati okupljanje oko jedinstvene ideje slobode, i unutar ovakvih grupa javljaju se previranja, izoliranja i unutrašnja diskriminacijaZanimljiv je i kontekst nepostojanja solidarnosti što bi se barem u ovom slučaju trebalo podrazumijevati, no očito, slučaj nije takav. Iako znatno diskriminisani, gej muškarci, recimo, u usporedbi sa lezbejkama imaju puno više društvenih povlastica i prava, dok u konačnici trans* osobe kotiraju prilično nisko, što je recimo naročito izraženo u mjestima okorjelog patrijarhata kao što je Bosna i Hercegovina. Uzimajući u obzir sve uslove i predispozicije koji idu u korist pozitivnim pomacima i unaprijeđenju prava trans* osoba, moglo bi se prognozirati, da bi ovo mogla biti duga i mukotrpna borba.
“Godinama poslije toga u svojoj 23. godini sam doživila transformaciju spoljašnjeg odjevnog izgleda što je bio i sam početak moje drage queen karijere. Poslije toga uslijedile su pohvale i kritike na moje performanse što je, naravno, uvijek dobrodošlo. Žao mi je da nisam dobila podršku mojih roditelja, te da sam bila primorana napustiti porodični dom”“Zaista imam tu sreću da imam ljude i društvo koje me izuzetno podržava i koji me prate po mojim nastupima, što mi je naravno jako bitno. Moram naglasiti da do sada zaista nisam imao nikakvih neugodnih iskustava, nego, štaviše, dobio sam puno pohvala za svoj rad, mada, s druge strane, svjestan sam da živimo u konzervativnoj sredini koja nije naklonjena jednom šarolikom rodnom konstruktu. Ne bih mijenjao svoje tijelo, niti neke biološke karakteristike. Dobro se osjećam u svom tijelu, ali ne i u svojoj sredini, barem ne na nekom dugoročnom planu, tako da ću vjerovatno potražiti neku novu, sigurniju i prihvatajuću sredinu”, kaže Hurem, Drag Queen.
Kako trans* identitet podrazumijeva fluidnost ispitivanja rodnih i spolnih granica, te potrebu za izražajem i postojanjem unutar javnog prostora, u sintezi sa performativnom umjetnošću rodio se i drag queen pokret, koji podrazumijeva javne nastupe trans* osoba, koji često imaju zabavljački, ali i aktivistički karakter“Sjećam se da je sve počelo sa nekih 6-7 godina, kad sam počeo oblačiti sestrinu odjeću. Donekle je to bilo simpatično, dok u jedanaestoj godini mog života nije potpuno presječeno od strane mojih roditelja. Godinama poslije toga u svojoj 23. godini sam doživila transformaciju spoljašnjeg odjevnog izgleda što je bio i sam početak moje drag queen karijere. Poslije toga uslijedile su pohvale i kritike na moje performanse što je, naravno, uvijek dobrodošlo. Žao mi je da nisam dobila podršku mojih roditelja, te da sam bila primorana napustiti porodični dom. Spaljen mi je računar tako da nisam imala puno ličnih stvari za ponijeti. U narednom periodu želim se ostvariti i postati prepoznatljiva kao draq queen performerka, a do svoje 30. godine možda čak uđem u proces potpune tranzicije” priča Xenya Kameleonović.